021 77946669   -   0910 9200500 sales@hormond.com

لویالتی کلید طلایی موفقیت در کسب‌وکار در عصر مدرن است. کلیدی که با ایجاد احساس ارزشمندی، مشتری را برانگیخته می‌کند تا به‌عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد و شما را انتخاب کند و عملاً در یک بحران اقتصادی کسب‌وکار شما به یک برند تبدیل‌شده و درعین‌حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت‌بخش خرسند شوند.

برنامه‌های وفاداری با دو هدف اصلی در کسب‌وکارها شروع می‌شوند، برنامه‌های وفاداری ممکن است مزایایی در چند روش مختلف ارائه دهند. بسیاری از برنامه‌های وفاداری یکسری از مزایا و تخفیفات ویژه برای یک دوره زمانی ارائه می‌دهند. بعضی دیگر، فقط یک‌بار تخفیف آن‌هم بر اساس شرایط خاص ارائه می‌دهند برای مثال، یک تخفیف ۲۰ درصدی در یک‌بار خرید حداقل ۲۰۰ دلاری. هنوز هم برخی شرکت‌ها امتیازاتی را ارائه می‌دهند که به‌واسطه این امتیازات می‌توان محصولاتی را به دست آورد که ممکن است به کسب‌وکار مرتبط یا بی‌ارتباط باشد.

برخی از برنامه‌های وفاداری برای اولین بار توسط شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و به‌صورت “Frequent flyer miles” در دهه ۷۰ میلادی ارائه گردید. در این برنامه‌ها، مشتری امتیازاتی را به هنگام خرید بلیت به دست می‌آورد و بعداً می‌توانست آن‌ها را به‌عنوان پول نقد در ازای خرید بلیت یا حتی خرید دیگر محصولات پرداخت نماید. در دهه گذشته بسیاری از شرکت‌های دیگر غیر هواپیمایی برنامه‌های وفاداری خود را با این شرکت‌های هواپیمایی تلفیق نمودند و مشتری می‌توانست امتیازات برنده‌شده از طریق خرید بلیت را در خرید کارت تلفن و حتی خرید بنزین مصرف کند.

این برنامه کلید بازگشت مشتری، با ویژگی غنی از بسترهای نرم‌افزاری بازاریابی است و با جریان مداومی از تشویق‌ها، امکان دیدار مجدد و صرف پول بیشتر توسط مشتریان برای صاحبان کسب‌وکار فراهم می‌شود. در حقیقت تحلیل داده‌هایی که رفتار مشتریان در قبال خدمات و محصولات کسب‌وکار را نشان می‌دهد باعث می‌شود صاحبان کسب‌وکار با ارائه مزایایی که هزینه‌های کمی دارد ولی باعث افزایش قدر و منزلت مشتری می‌گردد، یک ارتباط فعال دوسویه با مشتریان برقرار کنند.

همچنین بخوانید  خلق روابط وفادارانه با مشتری

یکی از راه‌های ایجاد ارتباط فعال، باشگاه مشتریان می‌باشد. باشگاه مشتری یک باشگاه ارتباطی از افراد یا سازمان‌ها است که به‌وسیله یک سازمان، به‌منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین اعضاء ایجادشده و عمل می‌کند. باشگاه مشتریان، مترادف برنامه‌های ارزش‌گرای ایجاد وفاداری در مشتری هستند. هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها به‌وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با آن‌ها است.  انتهای مطلب/