77946669 | 09109200500 info@loyalt.ir

در گذشته ایجاد وفاداری به برند از طریق ارائه کارت‌های وفاداری، تمبر وفاداری و کوپن وفاداری صورت می‌گرفت. امروزه ظهور فنّاوری‌های جدیدی همچون iBeacon به پیاده‌سازی بهتر برنامه‌های وفاداری کمک می‌کند. فنّاوری آی بیکن راه‌حل بسیار مناسبی برای پیاده‌سازی برنامه وفاداری مشتریان است، در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم؛

  1. سهولت استفاده: به‌کارگیری و پیاده‌سازی فنّاوری آی بیکن برای کسب‌وکارها بسیار راحت است و دیگر نیازی به کارت‌های وفاداری، تمبرهای وفاداری سنتی و کوپن‌های تخفیف نیست. برنامه‌های وفاداری را می‌توان به‌طور مستقیم به گوشی‌های هوشمند مشتریان مرتبط نمود و تمام اطلاعات را از طریق گوشی‌های هوشمند آن‌ها دریافت کرد. از طریق آی بیکن می‌توان، رفتار خرید مشتریان را به‌راحتی موردبررسی قرارداد و تمبر وفاداری را مستقیماً به گوشی هوشمند مشتریان ارسال نمود.
  2. کمک به جمع‌آوری اطلاعات باارزش: با استفاده از فنّاوری آی بیکن می‌توان داده‌های زیادی از مشتریان به دست آورد. این داده‌ها بر اساس نیازها، ترجیحات و علایق مشتریان می‌باشد. برخی از معیارهای کلیدی وفاداری مشتریان عبارت‌اند از تعداد بازدید هر مشتری از فروشگاه، تعداد دفعات خرید از فروشگاه، مدت‌زمان حضور هر مشتری در داخل فروشگاه و… . این معیارهای کلیدی از طریق بیکن‌های نصب‌شده در فروشگاه قابل‌تشخیص می‌باشند.
  3. کارآمد و مؤثر: فنّاوری آی بیکن در میان راهکارهای تبلیغاتی و ایجاد وفاداری در مشتریان، کمترین هزینه را دارد درحالی‌که بسیار مؤثر است. آمارها نشان می‌دهد که میزان موفقیت به‌کارگیری این فنّاوری جهت پیاده‌سازی برنامه‌های وفاداری، به‌مراتب بیشتر از راهکارهای وفاداری سنتی می‌باشد.
  4. هدف قرارداد مشتریان بالقوه: یک محتوای خوب طراحی‌شده، شخصی‌سازی‌شده و جذاب برای ترغیب مشتریان بالقوه و افراد اطراف فروشگاه به خرید بسیار مؤثر است. همچنین می‌توان برای تشویق افراد به خرید می‌توان از پیشنهادهای ویژه استفاده کرد و پیام‌های تخفیفی و شگفت‌انگیز را به گوشی‌های هوشمند آن‌ها ارسال نمود.
همچنین بخوانید  نقش بازاریابی رابطه ای در حفظ مشتری کنونی

انتهای مطلب/